A Warhammer 40,000: Space Marine 2 az Xbox 360 korszak klasszikus lövöldéinek legjobb elemeit ötvözi a Warhammer 40,000 univerzum komor hangulatával. A tömör és gazdag történetre és zsigeri harcra koncentráló játék az utóbbi évek egyik legemlékezetesebb akciójátékává teszi.
A sok Warhammer 40,000 játék közül az eredeti Space Marine egyedülálló volt abban, hogy a rajongók egy hihetetlen tűzerővel felszerelt, toronymagas űrhajós szerepébe bújhattak.
A 2016-os Space Hulk: Deathwing kivételével a játékosoknak eddig nem volt lehetőségük arra, hogy egy hatalmas bolterrel semmisítsék meg az idegeneket, mivel a legtöbb Warhammer játék a stratégiára és a fordulóalapú játékmechanikára összpontosít.
Szerencsére a Saber Interactive folytatása a Relic Entertainment szeretett harmadik személyű lövöldözős játékának csodálatosan kibővíti az eredetit, és egy olyan dicsőséges élménnyé varázsolja azt, amit a rajongók imádtak.
Egy szolid folytatás
Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy a Space Marine 2 egy szolid folytatás. Ahelyett, hogy drasztikus változtatásokat eszközölne, inkább az eredeti élményt javítja, miközben megőrzi annak alapértékeit.
A történet az eredeti Space Marine-re épül, és egy olyan játékiparban, ahol sok cím jelentős időigényű és napirenddel terhelt, a Space Marine 2 emlékezetes és sűrített élményt ígér.
A főhős felépítése: Demetrian Titus
Az eredeti Space Marine-t játszó rajongók gyakran érezték, hogy Demetrian Titus több, mint egy általános szuperkatona súlyos cselekménypáncéllal. A Saber csapata egyértelműen felismerte, hogy Titus mélységet adhat mind a Space Marine sorozatnak, mind a tágabb Warhammer 40,000 univerzumnak is.
A kezdetektől a fináléig Demetrian Titus útja egy lenyűgöző karakter ívét példázza ebben a komor elbeszélésben. A sztoikus és kötelességtudó hozzáállása az őt érő kihívásokhoz rávilágít arra, hogy Saber is érti a Warhammer 40,000 lényegét.
Az univerzumot nem ismerők számára is valószínűleg magával ragadó lesz ennek a sivár jövőnek az eleven ábrázolása – ahol az emberiség a halál és a káosz idegengyűlölő gépezetévé változott -, ahogy Titus is felmentést kap az évek óta tartó szolgálat alól, és Ultramarine-ként próbál beilleszkedni egykori légiójába.
Ezért is volt bölcs döntés a fejlesztőcsapat részéről, hogy továbbra is Titus legyen a főszereplő, amit két erős mellékszereplő, Chairon és Gadriel bevezetése is kiegészít.
Mint sok más történet a 40K univerzumból, ők is olyan mélységet adtak, amely kiegészítette a Space Marine 2 általános történetét. Ezért mindig alig vártam, hogy megnézzem a következő jelenetet, és halljam, ahogyan beszélgetnek egymással.
Nagyszerű, mégis ismerős harc
A Saber Interactive várva várt folytatása az eredeti zsigeri harcát next-gen színvonalra emeli. Bár nem vezet be úttörő mechanikákat, a távolsági és közelharc kombinációja végig magával ragadó marad. A Tyranidok kiiktatására használt hatalmas bolterek használata ritkán éreztem ismétlődőnek.
A keményebb Tyranid ellenségek elleni parádés mechanika, vagy a kisebbek levegőben való elkapása különösen kielégítő, különösen a magasabb nehézségi fokozatokon.
Míg a Space Marine 2-ben az intenzív és erőszakos harc a legerősebb tulajdonság, nem úttörő, és messze nem forradalmi. A játékmenet azonban izgalmas keverékét kínálja a közel- és távolsági harcnak, bár ez utóbbi hihetetlenül gyengébb, mint a lövöldözés.
Hibák, amiket könnyű figyelmen kívül hagyni
A csiszolatlan fegyveregyensúly és a gyenge közelharc mellett a Space Marine 2 akcióformulája hajlamos úgy érezni, hogy lehetett volna sokkal több, különösen, ha figyelembe vesszük a fejlesztők elismert Horde-mechanikáját, amit csodálatosan implementáltak a másik játékukba, a World War Z-be.
A harcrendszer ezen gyengébb aspektusa arra kényszerít, hogy egyetlen stílusban játsszunk, és nem engedi, hogy ezen a kaotikus csatatéren is kísérletezzünk. Mindig azon kapod magad, hogy a bolterre vagy a Melta Rife-ra vadászol, mivel ezek sokkal jobban teljesítenek, mint társaik.
Mindezen apró hiányosságok ellenére azonban a Space Marine 2 kiválóan elmerít a Warhammer 40K univerzumban, mint az Imperium bástyája a Xenosok végeláthatatlan fenyegetésével szemben.
A Space Marine-ként mozogni, lőni, fedezékbe vonulni vagy egyszerűen csak sétálni egyszerűen nagyszerű érzés. Saber Interactive tehetsége a brutális Warhammer 40,000 környezet megragadásában hihetetlenül könnyűvé tette, hogy elnézzük a hibákat és a harci mechanika hibáit.
Minden küldetés látványosságot kínál
Míg számtalan Warhammer 40,000 játék létezik, kevés az, amelyik igazán elmerít minket az Imperium világaiban vagy a borzalmas bolygók groteszk környezetében.
Ezért a Space Marine 2 újabb pontot szerez, hiszen szinte minden küldetés vizuális csemegévé válik, hiszen tökéletesen bemutatja azokat a sötét és különleges tájakat, amelyekről a 40K-univerzum könyveiben olvashatunk.
Hiszem, hogy a Space Marine 2 a 40K környezetének kivételes ábrázolása több dicséretet érdemel. Ugyanakkor azt is állítom, hogy ez az aspektus részben megvédi a játékot a jogos kritikáktól.
Egy olyan korszakban, amikor sok játék átalakult szolgáltatási modellé – napi küldetésekkel, feloldható tartalmakkal és agresszív megtartási stratégiákkal – a Space Marine 2 úgy érzi, mintha az Xbox 360 és PlayStation 3 korszakának szolid harmadik személyű lövöldözős játékai előtt tisztelegne.
Az Xbox 360 és PlayStation 3 korszakának szolid harmadik személyű lövöldéi előtt tisztelegne.
Bár úgy vélem, hogy az iparágnak vissza kell térnie a gyökerekhez, miközben kihasználja a játékfejlesztés fejlődését, úgy érzem, hogy a Space Marine 2 ragaszkodása azokhoz az időkhöz kissé túlzó lehet.
záró megjegyzések
A Space Marine 2-vel töltött időm mélyen felfrissítőnek tűnt, részben azért, mert dacol a modern játéktervezés számos ismétlődő trendjével. De ez csak a kezdete annak, ami ezt a játékot ragyogóvá teszi.
A lebilincselő történettel, a bonyolultan kidolgozott karakterekkel, a zsigeri harccal és a zord jövőbe helyezett hiteles katonai elbeszéléssel a Space Marine 2 az egyik legjobb harmadik személyű lövöldözős játék, amit az utóbbi években láttunk.
A Space Marine 2 az egyik legjobb harmadik személyű lövöldözős játék, amit az utóbbi években láttunk.
A Warhammer 40,000: Space Marine 2-t a fejlesztő által biztosított Steam-kulcs felhasználásával vizsgáltuk.
A Warhammer 40,000: Space Marine 2 egyesíti az Xbox 360 korszak klasszikus lövöldéinek legjobb elemeit a Warhammer 40,000 univerzum komor hangulatával. Kisebb hiányosságai és ismétlődő harcai ellenére az utóbbi évek egyik legemlékezetesebb akciójátéka.
- Megragadó történet
- Jól kidolgozott főhős és mellékszereplők
- Az atmoszférikus Warhammer 40K univerzum és a csodálatos világépítés
- Kielégítő harci mechanika
- Nem hoz semmi újat az asztalra
- Fegyveregyensúlyi problémák
- A harc a vége felé ismétlődik