A Stellar Blade egy ideje már egy-két vita középpontjában áll, és most, hogy a megjelenésig már csak pár nap van hátra, ismét mindenki a témával foglalkozik. Az április 24-én feloldották a kritikai embargót, így mindannyian megnézhetjük, mit mondanak a kritikusok a hack-and-slash kalandról. A vélemények vegyesnek tűnnek.
Megnézzük, mit mondanak a Stellar Blade-ről az egyes vélemények, és meglátjuk, hogy megéri-e az időnket. Azt ajánlom, hogy próbáljátok ki, és döntsetek saját magatok a Shift Up új játékáról, de ha bizonytalanok vagytok, ezek a vélemények talán segítenek a döntésben.
Stellar Blade: elvárások és vélemények
Mindannyian tudtuk, hogy egy gyönyörű játékra számíthatunk, és a rengeteg kritika elolvasása után úgy tűnik, a legtöbb játékos úgy gondolja, hogy a Stellar Blade ezt jól tette. Néhányan ismétlődésről számoltak be néhány dungeonnal kapcsolatban, de vizuálisan kellemes élményben lesz részünk.
Az ellenségek széles skáláját találjuk, még akkor is, ha néhányan ugyanaz a lény különböző fegyverekkel. A Naytiba jól lett megtervezve, egyszerre groteszk és gyönyörű.
Gondolj a Dead Space gangos idegenjeire a Halo Flooddal keverve. Bár hogy pontosan mi is az a Naytiba, az a játék egyik központi rejtélye.
-Paul Tassi, Forbes
Nem hagyhatjuk figyelmen kívül az egész drámát a főszereplő, Eve körül, és néhány kritika felvetette, hogy ismét vonzó. Ennek ellenére úgy tűnik, már nem az a tény a téma, hogy szexi. A vélemények többsége egyetért abban, hogy ami Eve-nek külseje van, az nem kárpótolja a személyiség hiányát.
Ez a Stellar Blade összes karakterére igaz. Mindannyian vonzóak valamilyen módon, de nincs meg bennük az a személyiség, ami miatt törődnél velük.
30 óra elteltével alig tudok valami említésre méltót mondani Eve-ről azon kívül, hogy vadul elkötelezett a küldetése iránt; nagyon közel áll a 7. légi osztagtársához, Tachyhoz; és nem szereti, ha vizes lesz. Soha nem kapunk milyen betekintést abba, hogy ki is ő valójában, mint karakter, nincs humorérzéke, és a társaival, Ádámmal és Lilivel való interakciói hihetetlenül felszínesek.
–Mitchell Saltzman, IGN
Amint fentebb már említettük, tudjuk, hogy egy vonzó játékra számíthatunk, és meg is kaptuk, de ha a csinos karakterek és tájak mellé némi tartalmat is várunk, lehet, hogy egy kicsit csalódni fogunk. Most, hogy az ellentmondásos látványvilágon túl vagyunk, áttérhetünk arra, amiről mindenki csak jót tud mondani.
A Stellar Blade harcai ígéretesek, és egyesek csak dicsérik, de mások szerint hiányzik belőle a szikra, ami ragyogóvá tenné. A kritikusok a harcokat egy souls-szerű játékhoz hasonlították, de sokkal egyszerűbb és nem annyira magával ragadó.
<nbsp;
A souls-szerű játékokban lényegében az első percekben bedobnak a mélyvízbe. Minden halálos, és minden találkozás megköveteli minden harci képességedet, különben meghalsz. De a Stellar Blade-nél lassan indít be, keményen ütős, de viszonylag egyszerű ellenfelekkel indít, akiket könnyedén elintéz, inkább egy akció-RPG-re, mint egy soulslike-ra hasonlít.
–Ash Parrish, The Verge
Mások úgy vélik, hogy mielőtt a harc nehéz és érdekes részeihez érnénk, várható, hogy elveszítjük az érdeklődésünket, mert a történet nem tartja le a figyelmünket úgy, ahogy kellene. A kritikusok a mellékküldetéseket unalmasnak és nem érdemesnek nevezték. A fő történet sok játékos számára kiszámíthatónak tűnik. Bár van néhány csavar az út során, a végeredmény egyes vélemények szerint mégis erőtlennek tűnik.
Ha a narratívát nézzük, nagy a kísértés, hogy a Stellar Blade-et „stílus az anyag felett” néven emlegessük. Főnökök sokaságával harcolsz, akik látszólag inkább kényelmi okokból állnak az utadba, mintsem nagy céllal, és a játék elveszik egy olyan narratívában, amely egyszerre kusza és kiszámítható – van néhány cselekménybeli fordulat, amelyet már korán telegrafáltak azzal a fajta finomsággal, amit egy olyan, az emberiség sorsáról szóló játéktól várnál, amelynek központi szereplőit Évának és Ádámnak hívják.
-Stacey Henley, TheGamer
A kritikák dicsérték a filmzenét, és úgy tűnik, ez az egyetlen dolog, amiben mindenki egyetért abban, hogy a Stellar Blade valóban jó. Minden másnak vannak előnyei és hátrányai, de végül átlagosnak tűnik. Bár a Shift Up platforming elemeket adott a Stellar Blade-hez, a legtöbben azt mondták, hogy ez frusztráló és nem úgy működik, ahogy kellene.
Ne hagyjuk figyelmen kívül azt a tényt, hogy stúdióként ez a Shift Up első konzolos játékmegjelenése. Ez enyhén szólva is lenyűgöző teljesítmény, ha figyelembe vesszük a Stellar Blade mint cím minőségét. A játék kétségtelenül elképesztően jól néz ki és hangzik, de ennél is többről van szó: Bátran állíthatom, hogy a Stellar Blade a műfaj nagyjai mellett is megállja a helyét.
-Austin Suther, TechRaptor
A Stellar Blade iránt van némi szeretet, és remélhetjük, hogy ez tovább nő, ha nagyobb közönséghez jut el. Meg kell értenünk, hogy ez a Shift Up első konzolos játéka, és lesz egy tanulási folyamat, de a mai korban a legtöbb játékos lehet, hogy többet akar, mint amit a Stellar Blade nyújtani tud.
Az egyetlen dolog, ami több véleményen keresztül ismétlődik, hogy a Stellar Blade nem tudja, hogy hova kellene illeszkednie. Vannak nyílt világú elemek, de vannak lineáris küldetések is. Vannak benne hack-and-slash játék aspektusai, de RPG darabkák is. Rengeteg mellékküldetés van, de a kritikusok szerint a jutalmak nem érik meg az elvesztegetett időt. Ruhákat gyűjthetsz, de ezeknek nincs hatása a történetre, így csak a látvány miatt van.
A Stellar Blade-nek van néhány nagyszerű eleme, de jelen állás szerint a vélemények átlagos élményre vetítik ki az elvárásokat. Ezekben a modern időkben, a játékok minőségét tekintve az „átlagos” nem biztos, hogy elég ahhoz, hogy benyomást keltsen. Meg kell majd győződnünk róla, és időt kell szánnunk arra, hogy saját véleményt alkossunk.