Keresés

DISCORD

Concord: A $400 Million Gamble That Didn't Pay Off - Game News Plus
Concord: A $400 Million Gamble That Didn't Pay Off - Game News Plus

400 millió dolláros bukás: Concord alulmaradt a TimeSplitters klasszikusokkal szemben

Tartalomjegyzék

Egy játék fejlesztésére több mint tíz éven keresztül több százmillió dollárt lehet költeni. A legfrissebb jelentések szerint a sikertelen hero shooter Concord nyolcéves fejlesztési ciklusa több mint 400 millió dollárba került.

AConcord egy 5v5 hero shooter volt, amelyet a Firewalk Studios, a PlayStation washingtoni székhelyű leányvállalata készített, és 2024. augusztus 23-án jelent meg PS5-re és PC-re. A játéknak a megjelenéskor nagyon alacsony volt a játékosok száma, ami komoly problémákra utalt, annak ellenére, hogy az egy hónappal korábbi béta során pozitív visszajelzéseket kapott. Szeptember 3-án, mindössze hét és fél nappal később a Firewalk Studios bejelentette, hogy a Concord szeptember 6-án megszünteti működését. Továbbá kiemelték, hogy a játék minimális, nagyjából 25 000 példányos eladásai miatt a fejlesztők rendkívül csalódottak voltak. Még egy 22 éves játék is felülmúlta a Concordot az eladásokban. A Gamesindustry.biz által közzétett új GSD digitális számadatok szerint a szeretett PS2-es TimeSplitters 2 (2002) és annak 2005-ös folytatása, a TimeSplitters: Future Perfect, augusztusban az Egyesült Királyságban digitális eladásokban megelőzte a Concordot.

Colin Moriarty, az IGN korábbi alkalmazottja és a Sacred Symbols podcast jelenlegi házigazdája azt állítja, hogy megerősítette azokat az információkat, amelyeket egy olyan személytől kapott, aki a Concordon dolgozott. Bár nem volt világos, hogy ez a személy a fejlesztő volt-e, Moriarty betekintést nyert a játék nem kielégítő indulásával kapcsolatban.

Megjegyezve, hogy a játék 2023 első negyedévében lépett be az alfa fázisba, Moriarty azt állította, hogy mire a játék elérte ezt a fázist, már körülbelül 200 millió dollárt költöttek el. E költségek jelentős része a fejlesztés más stúdióknak történő kiszervezéséhez kapcsolódott, hogy a játék elkészüljön.

Megemlítette továbbá, hogy a játékot belsőleg úgy jellemezték, mint „a PlayStation jövője” Moriarty szerint ambiciózus céljai miatt „Star Wars-szerű” projektként emlegették a Sony számára, amelyet többször is újra és újra át kell gondolni. Rámutatott, hogy ez a „mérgező pozitivitás” kultúráját hozta létre, ahol az alkalmazottakat eltántorították attól, hogy a játék karaktereivel, játékmenetével vagy más elemeivel kapcsolatos kérdéseket megvitassák, és minden kedvezőtlen megjegyzést megvetéssel fogadtak.

Meg kell jegyezni, hogy ez az új információ egyetlen forráson alapul, bár kétségtelenül szemet gyönyörködtető. A játékosok óvatosan fogadhatják a bejelentést, mivel úgy vélik, hogy a fejlesztők szigorúan védik a munkatársak hangját.

Ryan Ellis, a Concord játékigazgatója arról tájékoztatta a Firewalk Studios munkatársait, hogy „támogatói szerepkörbe” fog átállni, ahogy arról a Kotaku beszámolt. Lehet, hogy ez azt jelzi, hogy a játékra szörnyű hírek várnak? Ellis korábban a Destiny 2 kreatív igazgatójaként dolgozott, amely a Bungie által fejlesztett, 2017-ben PS4-re, Xbox One-ra és PC-re megjelent népszerű free-to-play first-person shooter volt.