Az online vásárolt játékokról úgy gondolod, hogy a tulajdonodban vannak? A folyamatban lévő viták megmutatták, hogy nem. Ezt megerősítő lépés érkezett a Steam részéről.
A digitális vásárlások tulajdonjoga az olyan platformokon, mint a Steam, már régóta nem egyértelmű, a felhasználók gyakran kiterjedt könyvtárakat halmoztak fel anélkül, hogy valódi tulajdonjoguk lett volna. Erre a zűrzavarra válaszul a Valve átdolgozta a vásárlási értesítéseket, hogy egyértelművé tegye, hogy a vásárlók egy termék licencét szerzik meg, nem pedig magát a terméket. Ez a változtatás egybeesik Kalifornia közelgő, 2025-ben hatályba lépő AB 2426-os törvényével, amely megtiltja az online kiskereskedőknek, hogy a „vásárlás” vagy „purchase” kifejezésekkel a digitális áruk teljes tulajdonjogát sugallják.
Ez a törvény egyértelműbb irányelveket állapít meg a digitális vásárlások természetéről, hangsúlyozva, hogy a felhasználók csak a játékok licencéhez kapnak hozzáférést. A Valve frissített megfogalmazása mostantól így szól: „A digitális termék megvásárlása licencet biztosít a termékre a Steamen”, ami tükrözi a meglévő értelmezést, de növeli a fogyasztói átláthatóságot. Ez a pontosítás különösen fontos a platformok esetleges leállításával kapcsolatos aggodalmak miatt, ami a megvásárolt licencekhez való hozzáférés elvesztését eredményezné. A Steammel ellentétben az olyan platformok, mint a GOG biztosították a felhasználókat arról, hogy a megvásárolt licencek akkor is megmaradnak, ha a platform megszűnik.
Ez a frissítés a digitális játékok sorsáról folyó viták fényében történt, beleértve az olyan mozgalmakat, mint a Stop Killing Games, amely olyan címek eltávolításával foglalkozott, mint a Ubisoft The Crew. Ahogy az iparág fejlődik, a digitális áruházak egyre inkább tudatában vannak a tulajdonjoggal és hozzáférési jogokkal kapcsolatos egyértelmű kommunikáció fontosságának.