A frissen indult Pokémon TCG Pocket, a klasszikus gyűjtőkártyás játék mobilos adaptációja lenyűgözően debütált: mindössze négy nap alatt 12 millió letöltést gyűjtött össze, és 12,1 millió dolláros bevételt termelt, napi átlagban 3 millió dolláros bevétellel. A bevétel 45%-a Japánból származik, míg az Egyesült Államok 25%-kal járul hozzá.
Ezzel összehasonlítva, a Pokémon Go állítólag napi 1 millió dollár körül keres, bár számos további bevételi forrásból is részesül. Az új TCG Pocket a kártyacsomagok kinyitásának izgalmát hangsúlyozza, lehetővé téve a játékosok számára, hogy naponta két csomagot ingyen nyissanak ki a „Pack Stamina” megszerzésével, és lehetőség van további csomagok megvásárlására.
A játékosok előfizethetnek a prémium pass-ra is, egy havi 9,99 dollárba kerülő szolgáltatásra, amely extra funkciókat nyit meg, beleértve napi egy további booster csomagot – így összesen napi hármat. A játék további mikrotranzakciókat tartalmaz a játékmenet felgyorsítása érdekében, és testreszabást kínál a digitális kártyagyűjteményekhez. Az ingyenesen játszható modellt azonban úgy tervezték, hogy ösztönözze a költekezést, egyes kritikusok pedig humorosan megjegyezték az agresszív monetizációs stratégiákat.
A Pokémon rajongó vagy? Tetszett a Pokémon TCG Pocket? Oszd meg velünk a hozzászólásokban!